Activitatea expozițională a CCI a RM

  Printre serviciile înalt apreciate de către reprezentanții mediului de afaceri din republică sunt activitățile expoziționale desfășurate de Camera de Comerț și Industrie a RM în țară și peste hotare, ceea ce contribuie la promovarea mărfurilor autohtone pe noi piețe de desfacere, facilitarea transferului de experiență și noi tehnologii.

  Astfel, cel mai longeviv și de succes proiect este ”Fabricat în Moldova” – cea mai mare expoziție națională. Expoziția are deja la activ 19 ediții. În cadrul acesteia au participat mii de producători autohtoni, expoziția fiind una multiramurală. Pe lângă faptul că producătorii autohtoni au avut posibilitatea să-și expună produsele și serviciile, să-și cunoască consumatorii potențiali și pe cei fideli, să se promoveze, să vină an de an cu inovații, și de asemenea, să încheie contracte și rapoarte de colaborare care i-au ajutat să crească semnificativ.

  Un alt proiect inițiat în 2016 de către Direcția Evenimente de Afaceri, Târguri și Expoziții (DEATE) a CCI a RM este cel cu genericul ”Republica Moldova Prezintă”, care a cucerit orașe din România, țară care a fost și rămâne principalul partener economic al RM. Au fost organizate expoziții în orașele Prahova (1 ediție), Iași (3 ediții), Brașov (2 ediții), Baia Mare (1 ediție). În urma participării, producătorii noștri au deschis magazine în România, au găsit distribuitori, au inițiat acorduri de intenție, contracte etc.

  Standurile colective de țară reprezintă altă componentă a succesului remarcabil în cadrul activității expoziționale Camerale. Pe parcursul ultimilor ani, au fost organizate standuri colective în cadrul expozițiilor organizate în țări precum: Polonia, Belarus, Franța, Cehia, Germania, Federația Rusă ș.a. Standurile de țară au drept scop să creeze cele mai favorabile condiții pentru diversificarea pieței externe a producătorului autohton și de a promova imaginea Republicii Moldova.

  Pe lângă expozițiile naționale și standurile colective de țară ale producătorilor autohtoni, CCI a RM acordă o atenție deosebită vizetelor de studiu in cadrul diverselor programe și expoziții internaționale. Pe an ce trece, tot mai multe companii doresc să participe la astfel de programe. Numai în ultimii 3 ani au fost organizate astfel de vizite prin intermediul Programului Internațional ”Misiunea Cumpărătorului” la expoziții tematice din Polonia, Grecia, Turcia, Italia, India și Statele Unite ale Americii. Participarea la astfel de programe și la întrevederile B2B le-a permis companiilor să găsească parteneri și să preia bune practici internaționale.

  Și acum, mai nou, în contextul apogeului de dezvoltare și inovare rapidă a sistemului tehnologic informațional, CCI a RM a creat platforma www.virtual-fairs.md , care va duce la promovarea companiilor și produselor naționale atât la nivel regional cât și internațional, creșterea vânzărilor și vizibilității expozanților.

  Accesul la platforma expozițională, disponibilă pentru oricare potențial cumpărător sau partener, permite expozantului să-și promoveze, testeze și să vândă produsele (sub forma contractelor și acordurilor comerciale). Rezultatul scontat este economie de timp, optimizare de costuri și atingerea concomitentă a unei varietăți de consumatori. Cu alte cuvinte, participarea companiei în cadrul unei expoziții virtuale face parte din planul strategic de maximizare a rentabilității investiției.

Camera de Comerț și Industrie a RM mereu a avut drept scop susținerea și promovarea agenților economici, și activitatea expozițională este doar un pas spre realizarea acestui obiectiv.